Elk bedrijf
een databedrijf.

Organisaties zien het potentieel én het strategisch belang van data! Zij willen hun marketingactiviteiten personaliseren en data gedreven automatiseren. Het rendement op investeringen in datagebruik en technologie blijft echter vaak achter bij de verwachtingen. The Data Agency helpt organisaties meer waarde te ontwikkelen door effectief datagebruik en ondersteunt de transformatie naar een data gedreven organisatie.

The Data Agency bestaat uit ervaren strategen en consultants die het speelveld en de kracht van data kennen. We werken samen met gerenommeerde partners op onderwerpen als GDPR, data kwaliteit en data modeling. Onze  dienstverlening varieert van strategisch advies tot operationele executie.

Elk bedrijf een databedrijf! Enthousiast over data en benieuwd naar de verbetering voor jouw organisatie? We komen graag langs voor een nadere kennismaking!

VISIE

De individualisering van consumentengedrag in digitale markten versterkt de behoefte van organisaties om marketing activiteiten te automatiseren. Effectief data gebruik is daarbij de sleutel om structureel te voldoen aan veranderende klantverwachtingen. Daarom ons motto: Elk bedrijf een databedrijf!  

Onze focus ligt primair op marketing organisaties in de consumentenmarkt en we werken samen met onafhankelijke experts. De relatie met onze opdrachtgevers is belangrijker dan korte termijn resultaat. Doel is het datagebruik structureel te verbeteren met strategisch advies en operationeel support. Het door ons ontwikkelde data maturity model stelt de huidige data volwassenheid (het vertrekpunt) vast en levert de input voor een datastrategie. Op basis van dit vertrekpunt en de doelstellingen van jouw organisatie, werken we een strategie uit en realiseren we operationeel resultaat.

Centraal staan doelstellingen en prioriteiten ten aanzien van verzamelen, opslaan, controleren, beheren, delen en gebruiken van data. Organisaties die hun data landschap, data technologie, analyse technieken, data vaardigheden, compliance en governance effectief balanceren houden focus op hun doelstellingen en boeken structureel meer resultaat. Een datastrategie borgt deze afstemming en stelt prioriteiten. 

Interesse hoe een data strategie voor jouw organisatie bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen?  Neem contact met ons op! 

Strategie

50% Meer rendement!

Flink geïnvesteerd in marketing technologie maar resultaten blijven achter bij de verwachtingen en technologieën werken onvoldoende goed samen? Een data strategie laat CRM oplossingen, data management platformen en data analyse omgevingen substantieel beter renderen! Een data strategie optimaliseert de beschikbaarheid, uitwisselbaarheid en het gebruik van data. Afhankelijk van de behoeften van jouw organisatie werken we samen met jou een strategie uit of focussen we op specifieke elementen zodat de waardecreatie optimaal is.

datastrategie.svg

Datastrategie

Een datastrategie zet uiteen hoe jouw organisatie haar doelstellingen realiseert door effectief datagebruik. Je ontvangt goed onderbouwde adviezen en geprioriteerde activiteiten ten aanzien van de beschikbaarheid en bruikbaarheid van databronnen, de kwaliteit van de klantdata, inzichten uit data analyse en het gebruik van data in marketing programma’s. De output kan gebruikt worden om marketingplannen mee te prioriteren en laat zich goed vertalen naar een operationeel plan van aanpak. Het door The Data Agency ontwikkelde data maturity model vormt de basis voor het vinden van de optimale balans tussen doelstellingen en activiteiten. 

De inspiratieworkshop, de maturity audit en de datalandschap scan maken deel uit van de strategie ontwikkeling. Naast strategisch advies ontvang je een visualisatie van het datalandschap, een profilering van je klanten en website bezoekers en een rapportage van de datakwaliteit.

workshop-2.svg

Inspiratieworkshop

Workshop waarin ideeën, ambities en knelpunten ten aanzien van data toepassing worden verzameld bij betrokken stakeholders. De workshop dient als start om inzicht te krijgen waar jouw organisatie nu staat. Je ontvangt hiervan een verslag met een advies over de te nemen vervolgstappen.

De workshop is ideaal om interne ideeën te delen, draagkracht te creëren en het verbeterpotentieel en de ambities te verkennen.

scan-3.svg

Datalandschap quick scan

De datalandschap quick scan biedt inzicht in welke relevante databronnen beschikbaar zijn, hoe deze kunnen worden ingezet, welke vaardigheden daarbij gewenst/vereist zijn, welke technologie en infrastructuur nodig is en verduidelijkt de samenhang tussen deze elementen. Je ontvangt een visualisatie van het datalandschap, een toelichting op de relevante elementen en een analyse van knelpunten en mogelijkheden. Hiermee wordt de vraag beantwoord of data beschikbaar en bruikbaar is om het gestelde doel te realiseren.

De datalandschap quick scan output is zeer bruikbaar als pre-project om een business cases te ontwikkelen waarmee investeringsplannen ten aanzien van effectiever data gebruik gevalideerd worden en aan rendement verwachtingen worden gekoppeld.

audit-1.svg

Data maturity audit

De data maturity audit levert inzicht in de volwassenheid van de organisatie op 5 elementen van datagebruik en de samenhang tussen die elementen. Het resultaat is inzicht in de samenhang tussen de primaire elementen van data gebruik ten aanzien van de ambitie en beschreven doelstellingen. De audit maakt duidelijk welke data beschikbaar en bruikbaar is om gestelde doelen te realiseren en met welke data technologie, ICT afhankelijkheden en regelgeving rekening moet worden gehouden. 

Diensten

data-driven-marketing-programma-s-2.svg

MARKETING PROGRAMMA'S

20% response verbetering!

Bepalen klantinzichten en data de inhoud en timing van de marketing activiteiten of is het onderbuikgevoel van de marketeer de dominante factor?  De transitie van marketing push ad hoc campagnes naar customer centric always on programma’s is een proces waarin we organisaties ondersteunen. 

De transitie activiteiten stemmen we, samen met jou en je team, af op de ideeën en ambities van de organisatie. Na een verkenning van de huidige activiteiten en het vaststellen van de beoogde optimale klantervaring(en), prioriteren we de te ontwikkelen marketing programma’s en versnellen we de operationele resultaten om structurele verbetering te borgen. 

Lees meer

acquisitie-verbetering-1.svg

ACQUISITIEVERBETERING

25% MEER SALES!

Hoe realiseer je een significante toename van je sales? Door het verbeteren van je bereik en response op een groot aantal customer journey’s. The Data Agency stelt jouw organisatie in staat meer sales te realiseren met hetzelfde mediabudget door data te vertalen naar inzichten en datacontactpunten te identificeren waarmee je effectief klantcontact realiseert. Wij brengen in kaart wat jouw organisatie moet doen om, op basis van klantinzichten, de juiste doelgroepen per customer journey te bepalen en hoe je je media uitgaven kunt optimaliseren.

Lees meer

klantdata-verbetering-1.svg

Data kwaliteit

100% Gevalideerde klantdata!

De volledigheid, beschikbaarheid en betrouwbaarheid van klantdata vormt de basis voor effectief data gebruik. Om klantbehoeften en klantgedrag te analyseren en effectief bereik te realiseren is het belangrijk dat relevante data compleet, toegankelijk en betrouwbaar is.

Wij helpen jou en je organisatie de databehoefte bepalen, definiëren data kwaliteit, ontwikkelen een calculatiemodel waarmee de waarde van data wordt bepaald en leveren oplossingen waarmee de volledigheid, beschikbaarheid en betrouwbaarheid worden geborgd. 

Lees meer

loyaliteit-verbetering-1.svg

Loyaliteitsverbetering

25% lagere klantbehoud kosten!

Welke klant is loyaal, weke behoud ik pro actief of re-actief en welke laat ik gaan? Om de juiste klant aan jouw organisatie te binden is een goed inzicht en begrip van je klanten essentieel. Wij helpen je klantprofielen ontwikkelen,  verschillende loyaliteitstypen onderscheiden, doelgroepen bepalen en de juiste actie per klant te definiëren.

Samen met interne stakeholders ontwikkelen we een behoud strategie inclusief een groeipad voor de organisatie met als doel een structureel hogere klantwaarde.

Lees meer

bereik-optimalisatie-1.svg

Bereik optimalisatie

Van persona naar persoon!

Door gebruik te maken van interne en externe databronnen in het offline en online domein transformeren we marketing push communicatie naar persoonlijke 1:1 customer centric klantcontact. Dit resulteert in substantiële structurele efficiency verbetering door een verbetering van response percentages en verlaging van media uitgaven. 

Lees meer

Onze test

Doe jij al genoeg aan datastrategie?

Doe de test!

tenacity.jpg

Why data only helps those who persevere!

Why data only helps those who persevere!

Lees meer.
floris-van-lelyveld.jpg

Het belang van klantdata voor retailers – hoe om te gaan met de privacy paradox van data

De retailer die als beste doorheeft wat de behoefte... lees verder

Lees meer.
workshop-strategy-relations.png

[Repost] What I learned at the customer data platform workshop!

David Raab belicht in dit verslag het gebrek aan kennis over CDP's en het gebruik hiervan.

Lees meer.
0-3.jpeg

[REPOST] The only sales model that will exist in 3 years from now!

Bij het nieuwe verkopen ligt de focus op...lees verder

Lees meer.
Floris van Lelyveld en Dennis Stolk

[PERSBERICHT] EDM Media Groep breidt uit met The Data Agency

Nieuw bureau voor datastrategie opent zijn deuren... lees verder

Lees meer.
iOS apple news

[REPOST] Apple clamps down further on third-party tracking

Apple verandert de manier waarop we met cookies moeten... lees verder

Lees meer.
person-woman-desk-laptop.jpg

[REPOST] Two-thirds of Brits see GDPR as chance to ‘spring clean’ who holds their data

Deze week begint GDPR. Veel bedrijven hebben hun consent niet goed op orde... lees verder

Lees meer.
bicycle birds eye view

[Case] Een mening over drukte; stel een datastrategie samen

Er is in Amsterdam vaak geen doorkomen aan. Fietsende toeristen zigzaggen... lees verder

Lees meer.

Over ons

floris-lelyveld.jpg

Floris van Lelyveld,

Managing Partner

Floris is managing partner bij The Data Agency. Hij kan met zijn ervaring bij Unilever, T-Mobile en VodafoneZiggo buigen over bijna 20 jaar commerciële ervaring binnen telecom, retail en food. De laatste jaren leverde hij als Manager Data & Analytics zijn bijdrage aan het customer value programma van VodafoneZiggo. Hij kent als geen ander de waarde van data bij strategisch en operationeel management. Floris woont in Amsterdam met zijn gezin en in zijn vrije tijd voetbalt hij graag. 

dennis-stolk-tda.jpg

Dennis Stolk, Managing Partner

Dennis is managing partner. Hij heeft 20 jaar ervaring in innovatieve markten bij onder meer UPC, Rabobank, CanalDigital en VodafoneZiggo. Dennis is expert in de vertaling van strategieën naar de praktijk. Hij kent de uitdagingen van organisaties die streven naar digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering. Met zijn gezin woont Dennis in Rotterdam. 

Robert Feltzer, Expert

Robert is een veelgevraagd spreker en adviseur. Vanuit zijn consultancy achtergrond is hij een kenner op het gebied van klantdata en de toepassing daarvan. Hij heeft veel bedrijven begeleid in hun ambitie om binnen commerciële activiteiten meer te doen met data. Oftewel data driven marketing. Die ruime ervaring wordt door hem toegepast in de dienstverlening van The Data Agency

michiel.jpg

Michiel van Gaalen, Expert

Michiel is een expert in het helpen van bedrijven met het opstellen en vertalen van hun commerciële strategie naar kanalen. Hij heeft ruime ervaring met verbeter en implementatie trajecten in de combinatie van techniek en marketing. Bovendien is hij als senior executive en ondernemer zeer resultaat gericht. Hij kan commerciële investeringen rendabel en structureel borgen in de operatie van de opdrachtgever.

0-2.jpeg

Roelant Stegmann, Expert

Roelant helpt als data scientist door invulling te geven aan een datastrategie – welke concrete stappen zijn er nodig. Binnen de data strategie ligt zijn focus op de modellering, voorspellingen en de evaluaties. Praktische voorbeelden zijn vestigingsanalyses, next best action modellen voor (online) retailers, en assortiment- en aankoopwaarde analyses. Hij heeft ervaring met uiteenlopende opdrachten in diverse bedrijfstakken.

Raad van advies

Contact & Samenwerking

Wij zien in elk bedrijf een databedrijf. En daarom heeft ieder bedrijf een datastrategie nodig om succesvol te zijn. Ook dat van jou. Ben je benieuwd wat een datastrategie voor jouw organisatie kan betekenen? We nodigen je graag uit op ons kantoor bij B. Amsterdam en vertellen je er meer over. Wil je liever dat wij bij jou langskomen? Laat het ons weten, dan plannen we een afspraak in. Zullen we beginnen?

The Data Agency

Privacy & Cookie statement  |  Sitemap 

Stuur een bericht