Bereik optimalisatie

Van persona naar persoon!

Door gebruik te maken van interne en externe databronnen in het offline en online domein transformeren we marketing push communicatie naar persoonlijke 1:1 customer centric klantcontact. Dit resulteert in substantiële structurele efficiency verbetering door een verbetering van response percentages en verlaging van media uitgaven. 

bereik-optimalisatie.svg
deepdive-2.svg

Databronnen deep dive

Om te bepalen welke data beschikbaar en bruikbaar is voert The Data Agency de databronnen deep dive uit. Wij maken de verschillende databronnen inzichtelijk, en valideren de datakwaliteit van klantcontactgegevens. 

Deze verkenning van databronnen beantwoord de vraag of de juiste data beschikbaar, bruikbaar, en van voldoende kwaliteit is om de gestelde doelen te realiseren.

webtraffic-profilering-1.svg

Web traffic profilering

The Data Agency stelt jouw organisatie in staat om bezoekersgegevens te koppelen aan profileringsdata en online surfgedrag. Analyse van websitebezoekersgedrag aan de hand van profileringsdata om kenmerkend gedrag zoals type bezoek, productvoorkeur, conversie, bezoekfrequentie, omzetwaarde en meer te koppelen aan specifieke klantprofielen. Hierdoor wordt duidelijk of de juiste groepen op de website komen en welk potentieel er voor de doelgroepen is.

Met de output van de web traffic profilering worden de communicatie doelgroepen voor online en offline aangescherpt en media inzet geoptimaliseerd.

crm-onboarding-1.svg

CRM onboarding

We focussen op het verbeteren van het online bereik van uw bestaande klanten en leads. CRM records van klanten, leads en prospect worden verrijkt met online ID’s op basis waarvan online audiences worden  gecreëerd. Dit helpt jou en je organisatie je klanten, leads en prospects online te herkennen en te bereiken met gepersonaliseerde content.

CRM onboarding resulteert in een substantiële afname van media uitgaven door effectieve uitsluiting van bestaande klanten en targetting van de reële doelgroepen. 

strategy-4.svg

Klantcontactstrategie

Opstellen van een contactstrategie voor een specifieke doelgroep(en) op basis van de inzichten verkregen uit de klantenbase, traffic en/of doelgroep analyse. De strategie maakt duidelijk wie (welke personen/adressen/doelgroepen) benaderd moeten worden en hoe (welke kanalen en boodschappen) om effectief specifieke doelstellingen te realiseren.

De contactstrategie helpt de organisaties keuzes te maken ten aanzien van de benadering van strategische doelgroepen.