Acquisitieverbetering

25% MEER SALES!

Hoe realiseer je een significante toename van je sales? Door het verbeteren van je bereik en response op een groot aantal customer journey’s. The Data Agency stelt jouw organisatie in staat meer sales te realiseren met hetzelfde mediabudget door data te vertalen naar inzichten en datacontactpunten te identificeren waarmee je effectief klantcontact realiseert.

Wij brengen in kaart wat jouw organisatie moet doen om, op basis van klantinzichten, de juiste  doelgroepen per customer journey te bepalen en hoe je je media uitgaven kunt optimaliseren.

acquisitie-verbetering.svg
webtraffic-profilering.svg

Web traffic profilering

The Data Agency stelt jouw organisatie in staat om bezoekersgegevens te koppelen aan profileringsdata en online surfgedrag. Analyse van websitebezoekersgedrag aan de hand van profileringsdata om kenmerkend gedrag zoals type bezoek, productvoorkeur, conversie, bezoekfrequentie, omzetwaarde en meer te koppelen aan specifieke klantprofielen. Hierdoor wordt duidelijk of de juiste groepen op de website komen en welk potentieel er voor de doelgroepen is.

Met de output van de web traffic profilering worden de communicatie doelgroepen voor online en offline aangescherpt en media inzet geoptimaliseerd. 

analyse.svg

Doelgroep analyse

Om voor jouw organisatie te bepalen wie de juiste doelgroepen voor specifieke customer journey’s zijn, analyseren wij je klant en response data en vergelijken de uitkomsten met het potentieel in de Nederlandse markt. Vanuit deze analyse kan doorontwikkeld worden naar voorspelmodellen per customer journey doelgroep. Met deze cijfermatige onderbouwing van verwachte resultaten per doelgroep wordt aangetoond welke doelgroepen relevant en rendabel zijn en welke niet.

De doelgroep analyse stelt jou en je organisaties in staat beter te prioriteren en keuzes ten aanzien van de primaire doelgroepen per customer journey.

deepdive-1.svg

Databronnen deep dive

Om te bepalen welke data beschikbaar en bruikbaar is voert The Data Agency de databronnen deep dive uit. Wij maken de verschillende databronnen inzichtelijk, en valideren de datakwaliteit van klantcontactgegevens.

Deze verkenning van databronnen beantwoord de vraag of de juiste data beschikbaar, bruikbaar, en van voldoende kwaliteit is om de gestelde doelen te realiseren.

strategy-5.svg

Contactstrategie

Opstellen van een contactstrategie voor een specifieke doelgroep(en) op basis van de inzichten verkregen uit klantdata, traffic en doelgroep analyse. De strategie maakt duidelijk wie (welke personen, adressen en doelgroepen) benaderd moeten worden en hoe (welke kanalen en boodschappen) om effectief specifieke doelstellingen te realiseren.

De contactstrategie helpt de organisaties keuzes te maken ten aanzien van de benadering van strategische doelgroepen.